ایران از نظر بزرگان
تاریخ فراموش شده

  از امور غریب یکی این است که حاملان علم در اسلام اغلب از عجم بوده اند ، خواه در علوم شرعی و خواه در علوم عقلی ، و اگر در میان آنها مردی را نسب عرب بود ، در زمان و محل تربیت از عجم شرمده می شد.

 

 

ابن خلدون 


 ایران تنها مشعلدار علم خود نبود ، بلکه مشعل علم خود را به اروپا برد و آن مشعل هنوز با نوری درخشانتر می سوزد.


گاریسون 


 اگر آنچه علم عربی نامیده می شود ، کارهایی که ایرانیان کرده اند ، از میان برداریم ، بهترین قسمت آن از بین می رود.


پروفسر ادوارد براون 


 و اما ایرانیان بر شیوه ای بودند که به علوم عقلی اهمیتی به سزا می دادند و دایره این علوم در کشور شان توسعه یافته بود زیرا دولت های آنها در نهایت پهناوری و عظمت بود و هم گویند که این علوم پس از آنکه اسکندر ، دارا (داریوش سوم) را بکشت و بر کشور کیانیان غلبه یافت از ایرانیان به یونانیان رسیده است ، چه اسکندر بر کتب و علوم بیشمار و بی حد و حصری از ایشان دست یافت.


ابن خلدون  


 ایرانی در دنیا ، ملتی بس مهم به حساب می آمد ، هم به خاطر کمکی که به اختلاط و امتزاج اقوام و ملل مختلف نمود و هم به جهت سهمی بس عالی و ارجمند که در پیشرفت و تعالی بشریت داشته است.


هانری بر 


 نخستین ملتی که دانشمندانش پیش از مصری ها و بنابراین خیلی پیش از یونانی ها به تعلیم فلسفه پرداخته و مدارسی برای آموختن آن داشته اند ، ایرانیان بوده اند.


هرودوت 


 ایران یکی از بزرگترین مراکز صنعتی آسیا و سرچشمه زیباترین و پردوام ترین هنرهای زیباست که در جهان بشریت بوجود آمده است.


اپهام پوپ 


 ایران از دوهزار سال به این طرف شاهکارهای معماری بوجود آورده است و می توان تخت جمشید را از لحاظ عظمت با آکروپلیس یونان و فروم رومی برابر دانست.


اپهام پوپ 


 تاریخ ایران نشان دهنده کلیه مراحل پیشرفت بشری از پنجهزار و پانصد سال پیش از میلاد تا زمان کنونی است.


اپهام پوپ 


 تمدن ایران از اهرام مصر قدیمی تر است... در هفت هزار سال پیش از میلاد در سراسر خاک ایران کمتر نقطه ای یافت می شد که در آن جنگل و مراتع طبیعی نباشد. اگر غیر از این بود تمدن عظیم آریایی در ایران بوجود نمی آمد.

 

 


نظرات شما عزیزان:

حيدري
ساعت22:43---21 فروردين 1391
پاسخ: نه عزيز من. من نه خواستم همه چي رو با هم قاطي كنم و نه خواستم بگم كه خدا فقط عربي مي فهمه.

درد و دل با خدا فرق داره. حرف من اينجاست كه چرا خدا عربي رو انتخاب كرده. معلومه كه خصوصياتي داره كه فارسي و انگليسي ندارن. عربي كامله. شما براي اين كه قرآن رو كه به عربي نوشته شده به فارسي ترجمه كني طوري كه بفهمي نياز به چندين جلد تفسير داري.پس معلوم كه معني اي كه تو كلمه اي از زبان عربي خابيده نمي تونه تو يك كلمه از زبان فارسي باشه.

اما من ضديتي با تمدن ندارم. ما بايد حافظ اون هاباشيم. در ضمن بدون كه فقط 800 لغت عربي بدون مشتقات در زبان فارسي رسوخ كرده. اما اصلا مي دوني كه 2000 لغت فارسي بدون مشتقات وارد عربي شده؟

پس سعي كن اين دو زبان رو از هم جدا نكني. اصالت مهمه. چطور حرف بزني مهم نيست. به قول سهراب كه مي گه

\"با زبان بسته ات كاري ندارم.

صدايم كن با قطره اشكي\"

موفق باشي داداشي


حيدري
ساعت22:58---20 فروردين 1391
پاسخ: من زبون عربا رو چكار دارم برادر. من با زبان اسلام كار دارم. فصاحت اين زبان اينقدر بالا هستش كه خدا اين زبان رو نتخاب كرده. چرا من بيام و تعصب بي جا داشته باشم كه حتما بايد تمام كلامم پارسي اصيل باشه. من فارسي حرف مي زنم اما لا به لاي اون طبق عرف از لغات عربي هم استفاده مي كنم.

حيدري
ساعت20:53---20 فروردين 1391
سخ:سلام. ممنونم از پيشنهادت.
اما فكر نمي كنم پارسي عمق و دقت عربي رو داشته باشه. عربي از كامل ترين زبان هاي دنياست. شما به هيچ وجه نمي توني ترجمه دقيق يك آيه از قرآن رو كه با زبان عربيه به فارسي بنويسي. به همين خاطر من سعي مي كنم از همون كلمات استفاده كنم چون به كلامم و تفكرم عمق مي ده. ممنونم از اين كه بازم بهم سر زدي.
در ضمن من اون متني رو كه گفتين نديدم.
موفق باشي داداشي.
بدرود


sh
ساعت13:12---8 فروردين 1391
ba ejazatun linketun kardam...
vebetun binaaaazire...


حيدري
ساعت19:36---21 اسفند 1390
پاسخ:يا أيها الذين آمنوا لاتتخذوا اليهود والنصارى أولياء
سوره مبارکه مائده. آیه شریفه 51
اينم اون آيه شريفه اي كه مي خواستين.
"اي كساني كه ايمان آورديد از يهوديان و نصرانيان دوست نگيريد"
عين آيه قرآنه با آدرس
اگه سوال ديگه اي بود در خدمتم


Maryam
ساعت15:58---21 اسفند 1390
سلام امير
چطوري خوبي ميگم بدو بدو هر دوتا وب رو آپم اگه دوس داشتي عضو شو اخه ضد پسر نوشتم بيا دفاع كن از خودتون


اجی فرشته
ساعت9:57---21 اسفند 1390
سلااااااااام دادا امیر رضای گل خیلی خوشحال شدم که استقلالی هستی منم استقلالیم
راستش دیروز که به راه اهن بازی داشت میخواستم اپ کنم اما وقتی رحمتی مثل.... ایستادوگل خورد اعصابم خورد شد حیف یکملیارد واقعا حیف من تامساوی شو دیدم وبعد رفتم بیرون نشد ببینم
مطلبم خیلی زیبا بود غرور افرین بود دست گلتون گلبارون


Maryam
ساعت23:44---20 اسفند 1390
سلام خوبي؟ مثل هميشه قشنگ بود و متفاوت افتخار ميكنم تو همچين كشوري به دنيا اومدم و وطنمه

حيدري
ساعت22:55---20 اسفند 1390
پاسخ:امام خميني گفت هر چه آه دارين رو سر آمريگه بزنين. آمريكا رو هم داره يهود كنترل مي كنه. البته ما با يهوديان مشكل نداريم. مشكل ما با يهوديان صهيونيسته كه خود يهودياي آمريكا هم از دستشون خسته شدن و اونا رو از خودشون نمي دونن.
خدا هم گفته كه يهوديان رو دوست خودتون نگيرين. امروز هم با كار هايي كه كردن ما داريم اين موضوع رو حس مي كنيم. عزيز من در مورد يهود اطلاعات خودتونو كامل كنين.
در مورد اطلاعات تاريخي هم بايد بگم كه درسته من خيلي به اندازه شما اطلاعات ندارم اما اين قدر از خيانت خشايار جونمون هم بي اطلاع نيستم.
خشايار شاهي كه همسر خودش وشتي رو به خاطر عفت از درگاه خودش اخراج كرد....مردخاي هم كه وزير اون بود با توطئه وزير اعظم ايراني و حكيم درگاه اونو يعني هامان رو به قتل رسوند و استر خواهر يا برادر زاده خودشو به همسري خشايار شاه در آورد. بايد خدمتتون عرض كنم كه مردخاي و استر هردو يهودي بودن و با اين تدبير مردخاي دو ركن از سه ركن دولت ايران يهودي شد.....و خيانت هايي كه بعد ها اين ها در حق ايران كردن و قتل عام عمومي......محققين از اين ماجرا به عنوان هلوكاست ايراني نام مي برن.اگه تو خاطراتشون بخوني صحنه هاي وحشتناكي مي بيني برادر.
البته آرامگاه هر دوي اون يهودي ها تو همدانه.....كه دومين جاي مقدس براي يهوديان بعد از بيت المقداش يا بيت المقدسه.
عزيز من من اطلاعات كاملي از تاريخ ندارم اما شما هم لطف كن اطلاعاتتو كامل كن.
دوست دارم.
يا علي


حيدري
ساعت22:07---20 اسفند 1390
پاسخ:سلام برادر. حالا نمي دونم اسم باباش چي بود. اما هموني كه هامان بزرگ وزيرش بود. هموني كه استر همسر دومش بود. ون بي خاصيت رو مي گم.بي خاصيتي كه پاي يهود رو به حكومت مقتدر هخامنشيان باز كرد.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ شنبه 20 اسفند 1386برچسب:, توسط امیررضا و پوریا |